Letöltés - ÁSZF - PDF
ON-LINE WEBSHOP ÉRTÉKESÍTÉS
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Készítette:
………………………………
dr. Kovács Pál kontrolling és szolgáltatási igazgató
………………………………
Dudás-Szabó
Róbert informatikai menedzser
Jóváhagyta:
……………………………….
Mészáros Antal ügyvezető
(1) Jelen Általános Szerződési Feltételek (a
továbbiakban: ÁSZF) hatálya kizárólag a Szolgáltató weblapján
http://csomiepwebaruhaz.hu és aldomainjein
megvalósuló jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF tartalmazza a
csomiepwebaruhaz.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás
igénybevételének, az igénybevevő/vevő (továbbiakban:
Felhasználó) általi használatának magyar nyelven íródott feltételeit.
(2) A honlap használatához szükséges azon
technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető
tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi
és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat, azaz a Felhasználó különösen a
szolgáltatás, áruvásárlás igénybevétellel elismeri az ÁSZF szabályozását, annak
minden pontját magára nézve kötelezőként fogadva el. Jelen dokumentum nem
írásbeli szerződés, nem kerül írásban felek által megkötött szerződésként külön
iktatásra, ennek következtében utólag nem hozzáférhető dokumentum. Kizárólag
elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza,
magatartási kódexre nem utal.
AZ ÁSZF
FEJEZETEI
oldalszám
1.
A
Szolgáltató
3
2.
Tevékenység, felhasználási
feltételek
3
3.
Rendelés
folyamata
4
4.
Ajánlati kötöttség
létrejötte,
visszaigazolás
6
5.
Szerződés
létrejötte
7
6.
Kiszállítás, személyes
átvétel
7
7.
Pénzügyi
teljesítés
9
8.
Elállási
jog
9
9.
Szavatosság
11
10.
Panaszkezelés
15
11.
Vegyes rendelkezések
17
MELLÉKLETEK
1.
Melléklet
19
2.
Melléklet
20
3.
Melléklet
21
4.
Melléklet
23
Név:
CSOMIÉP Beton és Meliorációs Termékgyártó Kft.
Székhely:
6800 Hódmezővásárhely, Makói út, CSOMIÉP Ipartelep
Levelezési cím:
6800 Hódmezővásárhely, Makói út, CSOMIÉP Ipartelep
Üzlethelyiség
(AQUAPANNA) címe:
6800 Hódmezővásárhely, Makói út, CSOMIÉP Ipartelep
Képviselők adatai:
Mészáros Antal József ügyvezető (an.: Ramuska Edit, sz.: 1972.07.17., lakcím: 6636 Mártély, Fő u.
59.)
Cégjegyzékszám:
06-09-000234
Nyilvántartásba vevő
Bíróság:
Szegedi Törvényszék
Cégbírósága
Adószám:
10311909-2-06
Közösségi adószám:
HU10311909
Számlavezető
pénzintézet:
K&H Bank Zrt.
Számlaszám:
10200184-28110473
E-mail cím:
info@csomiepwebaruhaz.hu (a Felhasználóval való kapcsolattartásra
szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe)
Adatvédelmi
nyilvántartási szám:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
NAIH-128089/2017.
Szerződés nyelve:
magyar
Tárhely szolgáltató:
UNAS Online Kft. (9400 Sopron, Kőszegi út 14.)
Elérhetőségei:
+36-99/200-200 , unas@unas.hu
Elektronikus
elérhetőségek:
(rendeléskezelés) rendeles@csomiep.hu;
(információ) info@csomiepwebaruhaz.hu
Telefonszám, fax:
+36 (62) 535-737;
+36 (62) 517-010
2.
TEVÉKENYSÉG,
FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK
(1) Szolgáltató
tevékenysége a szaniter termékek (fürdőszobai bútorok, mosdóhigiéniai eszközök,
kiegészítők, egyéb fürdőszobai eszközök, fürdőszobai
felszerelések, zuhanytálcák, zuhanykabinok, mosdók, csaptelepek, valamint
konyhai mosogatók és csaptelepek és egyéb konyhai kiegészítők stb.) nagy- és
kiskereskedelmi értékesítése, melyen belül jelen ÁSZF hatálya alá kizárólag a
WEB-en mint értékesítési csatornán keresztül történő on-line értékesítés
tartozik.
(2) Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával
kijelenti, hogy jelen ÁSZF, valamint a weboldalon közzétett Adatkezelési
tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez
hozzájárul. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós
adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más
személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis.
Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más
személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
(3) A honlapon történő vásárlás feltételezi
a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak
ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a
felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési
hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését
és a vásárlást.
(4) A Szolgáltatót a Felhasználó által
tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási
késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem
terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha
Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy adatai az illetéktelenek számára
bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válnak.
(5) A Felhasználó a honlapot
teljes mértékben és kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja,
hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni
és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy
bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget
megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
(6) A Szolgáltató kizár minden felelősséget
a honlap használói által tanúsított magatartásért. A Felhasználó köteles
gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait
vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse. A
Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett
tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles
ellenőrizni. A közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem
köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni, Szolgáltató
ezekért felelősséget nem vállal.
(1) A honlap termékbemutatási és online
megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. Felhasználó az
ellenőrizhetőség és követhetőség érdekében a vevőbiztonság céljából írásban
adhatja le rendelését. Ennek folyamataként a honlapon a ”KOSÁR” funkciót
kell használni, mely végig vezeti a Felhasználót minden szükséges lépésen
egészen a rendelés leadásáig.
(2) A megjelenített termékek kizárólag
online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban
értendők, tartalmazzák a törvényben előírt ÁFA tartalmat, azonban nem
tartalmazzák a házhoz szállítás fuvardíját. Külön csomagolási költség nem kerül
felszámításra. A webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék
nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján
megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként
szerepelhetnek. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató
teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos
időtartamáról, árakról. Szolgáltató a rendeléseket a nap 24 órájában tudja
fogadni. A rendelések feldolgozása minden munkanapon munkaidőben (8.00 - 16.30)
folyamatos feldolgozás mellett történik. A munkaidőn kívül leadott
megrendelések a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra. A Szolgáltató
ügyfélszolgálata minden esetben e-mailben visszaigazolja a rendelés
beérkezését, és munkanapokon 48 órán belül a teljesítés várható időpontját is.
(3) A Szolgáltató a rendelés menetét a
Felhasználó számára az alábbiak szerint rögzíti! (Felhasználónak szól!)
I.
Ön mint
Felhasználó weboldalunkon regisztrációval és külön regisztráció nélkül is tud
vásárolni. Amennyiben regisztrál, úgy a megadott e-mail címmel és jelszóval tud
belépni weboldalunkra. A regisztráció előnye egyrészt, hogy rendelései a
weboldalunkon külön is visszakereshetőek, ellenkező esetben a tájékozódás
később kizárólag a visszaigazoló e-mail alapján történik. A regisztráció
előnye, hogy a következő vásárláskor nem kell újra megadni az adatait.
Regisztrálást a webáruház jobb felső sarkában az ember alak piktogramra kattintva,
majd a megjelenő ablak alján a ”REGISZTRÁCIÓ” hivatkozásra kattintva, a
betöltődött űrlapot kitöltve tudja teljesíteni. További regisztrációs lehetőség
a facebook-ról vagy google-ről
történő belépés, ahol a szükséges regisztrációs adatok automatikusan
feltöltődnek. További lehetőség a kosár oldal ”MEGRENDEL” gombjára
kattintásra megjelenő ablakban a ”REGISZTRÁCIÓ” gombra kattintás. A
megjelenő űrlap oldalt kitöltve és a ”REGISZTRÁCIÓ” gombra kattintva tud
regisztrálni. Ha regisztrált, úgy a következő vásárláskor nem kell újra
megadnia az adatait.
II.
Vásárlása megkezdése során
a megvásárolni kívánt terméket három helyen tudja beletenni a kosárba: 1.) a
terméklista oldalon a ”KOSÁRBA” gombbal 1 db terméket, 2.) ugyanitt a ”KOSÁRBA”
gomb alatt megjelenő „i” gombra kattintásra felugró gyorsnézet ablak alján a ”KOSÁRBA”
gombbal 1 db terméket, illetve a ”KOSÁRBA” gombtól balra a – és +
gombokkal, vagy a mennyiség felülírásával, majd a ”KOSÁRBA” gombra
kattintással, 3.) illetve a termékképre vagy az alatta lévő terméknévre
kattintásra megjelenő termékoldalon jobbra, az ár alatt a termék darabszámának
2. pontban leírt beállíthatósága mellett szintén a “KOSÁRBA” gombbal.
III.
Amennyiben szeretne további
terméket a kosárba helyezni, akkor használja ismét a keresőt az oldal tetején
vagy válasszon a termékkategóriák közül és használja a szűrőket a találatok
szűkítéséhez és a továbbiakban választott termékeket is helyezze el a kosarába
a “KOSÁRBA” gombbal. A “KOSÁRBA” gomb hatására egy gyors animáció
jelzi, hogy a termék a kosárba megy a jobb felső sarokba, ahol egy táska
piktogram van, aminek a sarkánál egy fekete korongban a szám megnövekszik, de
csak választott termékenként és nem a darabszám értékével. Valamint a képernyő
felső sávján megjelenik egy információs szalag, benne a szöveg: „A termék a
kosárba került”.
IV.
Ha meg kívánja tekinteni a
kosár tartalmát, úgy kattintson a táska piktogramra az oldal jobb felső
sarkában. Erre megjelenik miniatűrben a kosár lista gyorsnézet. Amennyiben a
normál lista nézetet szeretné megtekinteni, akkor kattintson a gyorsnézet alján
a ”KOSÁR MEGTEKINTÉSE” gombra.
V.
Adatbeviteli hibák
kijavítása a következők szerint történhet. Ha csak törölni szeretne tételeket a
kosár listából, akkor kattintson az ablak jobb felső sarkában a táska
piktogramra és a megjelenő miniatűr kosár lista gyorsnézetben kattintson a
terméksor(ok) végén található kuka piktogramra. Ezzel a sor törlődik. Ha
mennyiségeket is szeretne módosítani, illetve törölni is szeretne tételeket,
akkor a fent leírtak szerint kattintson a táska piktogramra az oldal jobb felső
sarkában, majd a ”KOSÁR MEGTEKINTÉSE” gombra.
A megjelenő terméklistában a Mennyiség oszlopban a mennyiség érték
felülírásával vagy a - illetve + jelekre kattintással
módosíthatja a mennyiséget, mely a környílra kattintásra frissíti, ill.
véglegesíti a rendszer. Több tételen is módosíthat és végül egyszerre
frissítheti a tételekhez tartozó pénzértékeket, ha módosítás után a terméklista
alatt található Módosít gombra kattint.
A megjelenő terméklistából a termék és annak teljes mennyisége törlődik a
terméksor végén található ”x” -re kattintással. Ha úgy kívánja, akkor a
kosár teljes tartalmát törölheti a kosárlista alatt található ”KOSÁR ÜRÍTÉSE”
gombra kattintással.
VI.
Ha már nem szeretne további
válogatni és véglegesítette kosarának tartalmát, akkor ellenőrizze a
megvásárolni kívánt termékeket, darabszámukat, tekintse meg a kosár jobb
oldalán, a Megrendelés összegzés panelen a pénzértéket és a szállítási
költséget, majd kattintson a ”MEGRENDEL” gombra. A megjelenő ablak jobb
oldalán választhatja a ”REGISZTRÁCIÓ” gombot, amivel készíthet magának
egy saját fiókot vagy választhatja a ”REGISZTRÁCIÓ NÉLKÜL VÁSÁROLOK”
gombot.
Ha már regisztrált, akkor ezen ablak bal oldalán email címmel és jelszó
megadásával és a ”BELÉP” gombra kattintást követően rövid ellenőrzés
után intézheti rendelésének leadását a pénztárfolyamat négy lépésének
ellenőrzésén és a szükséges adatok módosításán keresztül.
VII.
Ha regisztráció nélkül
vásárol, akkor a ”REGISZTRÁCIÓ NÉLKÜL VÁSÁROLOK” gombra kattintásra
megjelenik a pénztárfolyamat képernyő első állomása, az adatok megadása űrlap,
melyet értelemszerűen ki kell tölteni (E-mail cím, mobil telefonszám,
számlázási név, ország, irányítószám, település, utca házszám). Lentebb a ”SZÁLLÍTÁSI
ADATOK” cím alatt a ”A SZÁLLÍTÁSI ADATOK MEGEGYEZNEK A SZÁMLÁZÁSI
ADATOKKAL” jelölő négyzet alapértelmezetten be van jelölve. Ha a számlázási
és szállítási adatok megegyeznek, akkor ezt így kell hagyni. Ha a szállítási
cím eltér a számlázási címtől, akkor vegye ki a pipát és a megjelenő Szállítási
adatok mezőket is ki kell tölteni (Szállítási név, ország, irányítószám,
település, utca házszám). ”TOVÁBB” gombbal továbblépni mindkét esetben
csak az ”ELFOGADOM AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI
FELTÉTELEKET ÉS AZ ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓT” jelölőnégyzet bepipálása
után lehet.
VIII.
A pénztár folyamat
következő állomása a Szállítás és fizetés.
„Készpénzzel a helyszínen” fizetési módhoz „Személyes átvétel az üzletünkben”
szállítási mód kapcsolódik. Választására telephelyi átvételkor van
lehetőség, munkaidőben - jelenleg 9-16.30 óráig (Hódmezővásárhely, Makói út
CSOMIÉP Ipartelep). Telephelyi átvételkor bankkártyás fizetés is lehetséges
(Visa, Visa Electron, MasterCard,
Maestro). „Utánvéttel”, „Előre utalással” és „Bankkártyával” fizetési módokhoz
„Futárral” szállítási mód tartozik. A képernyő jobb oldalán található
„Megrendelés összegzés” feliratú panelen követheti a választott fizetési és
szállítási módhoz kapcsolódó pénzértékeket, majd ezen panel alján található ”TOVÁBB”
gombra kattintva ellenőrizheti a megadott adatait és a választott fizetési és
szállítási módokat. Ha bármely adatcsoportban módosítania kell, kattintson az
adatcsoport címkéje melletti papírt és ceruzát ábrázoló piktogramra és
módosítsa az adatokat vagy a kosárban lévő termékeket.
IX.
Megrendelés összegzés
panelen még írhat nekünk megjegyzést a rendeléshez vagy egy külön mezőben a
fuvarozónak. Ezt követően – miután elolvasta és megértette - be kell jelölnie
az ”ELFOGADOM AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEKET ÉS AZ ADATKEZELÉSI
TÁJÉKOZTATÓT. TUDOMÁSUL VESZEM, HOGY A MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉGGEL
JÁR” jelölőnégyzetet.
X.
Ha mindent rendben talált,
akkor a ”MEGRENDEL” gombra kattintással elküldi részünkre a rendelését,
melyre azonnal kap egy köszönő üzenetet és a rendelésszámát - ezen a
weboldalon. Ha meg kívánja tekinteni a kosár tartalmát, úgy vagy kattintson a
kosárba helyezéskor megjelenő párbeszédablakban a ”TOVÁBB A KOSÁRHOZ”
gombra vagy ha visszalépett a ”TOVÁBB VÁLOGATOK” gombbal a webáruházba,
úgy a jobb felső sarokban található ”KOSÁR” gombra kell kattintania. Ezzel
jelenik meg a kosár lista.
XI.
A köszönő üzenettel
egyidőben automatikus visszaigazolást küld a rendszer e-mail-ben a megadott
e-mail címre. Ellenőrizze
le a visszaigazolás tartalmát és valamelyik elérhetőségünkön jelezze, ha hibát
talált vagy valamivel nem ért egyet. Ha korábban már regisztrált, úgy a jobb
felső sarokban lévő ember alak piktogramra kattintva e-mail cím és jelszó
megadással beléphet saját vásárlói fiókjába.
Bejelentkezés után ismét a jobb felső sarokban lévő ember figurára kattintva
megjelennek a regisztrált vevő menüi. Itt a „Megrendelések” -re kattintva
megtekintheti az eddig leadott rendeléseit.
A „Kedvencek” -re kattintva megjelennek azok a cikkek, melyeket a termékek
böngészése közben a szív piktogramra kattintva felvett a kedvencek közé. Az ”ADATMÓDOSÍTÁS”-ra kattintva módosíthatja a korábban beregisztrált adatait,
feliratkozhat a hírlevelünkre. Az „Elfogadom az Általános szerződési feltételeket
és az Adatkezelési tájékoztatót.” jelölőnégyzet bejelölése után a ”MÓDOSÍT”
gombra kattintva elmentheti a módosításokat.
XII.
A ”PROFIL TÖRLÉSE”
gombra kattintással törölheti a vásárlói fiókját. Előtte válaszolnia kell a
felugró kérdésre: ”Valóban törölni szeretné vásárlói fiókját az áruházból?”
Válasz: ”OK” vagy ”MÉGSE”. ”OK” -ra kattintva
törlődik a vásárlói fiók és az adatai.
(4) Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat
lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani
tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár
tartalmának megtekintésére, illetve módosítására. Amennyiben a kosár nem a
megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található
adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség
darabszámát. Hasonló módon a rendelési tétel/ek
törlésére is lehetősége van a „x” -re kattintással. A rendelés során a
Felhasználó számára folyamatos jelleggel biztosított a bevitt adatok
javítása/törlése.
4.
AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG
LÉTREJÖTTE, VISSZAIGAZOLÁS
(1)
A Felhasználó a beérkezett megrendelést
követően a Szolgáltatótól azonnali elektronikus visszaigazolást kap e-mail
formájában a megrendeléséről. Ezen elektronikus visszaigazolás egy automatikus
rendszer-visszaigazolásnak minősül, mely értesítést nyújt Felhasználó felé a
megrendelés beérkezéséről és részletes adatairól, azok pontos és gyors
ellenőrzése céljából. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során
megadott adatokat, a megrendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) cikkszámát, nevét, árát, a választott fizetési és szállítási
módot, a megrendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó
megrendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit. Az automatikus rendszer
visszaigazolás lehetőséget biztosít a Felhasználó részére, hogy megadott
személyes és egyéb adatait ismételten kontrolálja, a kosárba elhelyezett
termékeket, mennyiségüket, értéküket ellenőrizze, a fizetési és szállítási
módokról ismételten megbizonyosodjon.
(2)
A Felhasználónak módja van
nem egyértelmű vagy helytelen adatok esetében azonnali, prompt
elektronikus jelzéssel élni valamely feltüntetett adat feltételezett hibás vagy
hiányos volta esetén annak tisztázása, esetleges módosítása céljából. A
Szolgáltató egyeztetés céljából felkeresi Felhasználót. Az adatkitöltés
pontosságát a későbbi kiszállítás és számlázás okán körültekintően indokolt
kezelni.
(3)
Felhasználó tudomásul
veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata
visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A megrendelésen alapuló
adásvételi szerződés - a későbbiekben is rögzítetten - kizárólag akkor jön
létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást
követően egy újabb, önálló e-mailben, illetve az abban mellékelt szöveges
fájlban értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítésének
időtartamáról, egyéb feltételeiről.
(4)
A Szolgáltató a
Felhasználót e-mailben legkésőbb 48 órán belül tájékoztatja a
visszaigazolásról. Ha a Felhasználó ezen visszaigazolást a Felhasználó
megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül igazoltan nem kapja meg,
úgy a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttsége alól, adásvételi
szerződés hiányában a megrendelésre igényként jelentkező termékeket nem köteles
átvenni. Ha a szerződés megkötésére a Felhasználó tett ajánlatot rendelése
megküldésével, úgy a Felhasználót a szerződés megkötése előtt megilleti az
ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati
kötöttséget megszünteti.
(5)
A megrendelés és annak
visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz
megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a
visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben,
mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához
tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
(6)
Amennyiben a webshopban
hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, Szolgáltató fenntartja
a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után
azonnal tájékoztatja a Felhasználót az új adatokról. Felhasználó ezt követően
még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.
5.
A SZERZŐDÉS
LÉTREJÖTTE
(1) Az adásvételi szerződés alapján a
Szolgáltató a termék tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár
megfizetésére és a termék átvételére köteles. Szolgáltató vállalja a termék
Felhasználóhoz történő eljuttatását a szerződés megkötését követően
késedelem nélkül, de legkésőbb a jelen ÁSZF-ben rögzített határidők szerint. A
Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az
eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.
(2) A kárveszély a termék szabályszerű
átadásával száll át Felhasználóra. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor
átszáll a Felhasználóra, ha a fuvarozót a Felhasználó bízta meg, feltéve, hogy
a fuvarozót nem a Szolgáltató ajánlotta.
(3) Az adásvételi szerződés megkötése magyar
nyelven történik. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött
szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások,
valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes
kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak.
A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és
szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács
2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
(4) A Szolgáltató - az előzőekben részletezettek
szerint - az automata visszaigazoló e-mailen felül küld a Felhasználó részére
egy második e-mailt (külön elfogadó e-mail) 48 órán belül, de raktáron nem lévő
termék esetén Szolgáltató tovább is egyeztet Felhasználóval, és a beszállítótól
kapott információtól függően rögzül a megrendelés teljesítésének időpontja,
melyet Szolgáltató visszaigazol. Szállító ezen e-mail-ekkel
fogadja el a Felhasználó ajánlatát, megrendelését.
(5) Felhasználó a szerződés létrejöttével
tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
6.
KISZÁLLÍTÁS,
SZEMÉLYES ÁTVÉTEL
Szállítási határidő
(1) Az általános teljesítési (szállítási)
határidő raktáron meglévő termék esetén a visszaigazolástól, azaz az
adásvételi szerződés létrejöttétől számított 7 munkanap, mely időn belül a
termék kiszállításának előkészítését - eltérő megállapodás hiányában –
eszközölni kell. Az adásvételi szerződés megkötését követően Szolgáltatónak
késedelem nélkül meg kell kezdenie a kiszállítás
megszervezését, előkészítését.
(2) Szolgáltató raktáron nem lévő termék
esetén legkésőbb harminc napon belül köteles a Felhasználó rendelkezésére bocsátani
(kiszállítani) a terméket, kivéve ha eseti okok, beszerzési és előállítási
problémák és igények miatt ezen határidő változik. Szolgáltató fenntartja a
jogot ilyen esetben a termékek szállítására vonatkozó határidő módosítására! A
szállítási határidő rögzítését a megrendelés visszaigazolásának tartalmaznia
kell, egyebekben az adásvételi szerződés részét képezi.
(3) A Szolgáltató késedelme esetén a
Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül
nem teljesít, a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni. A Felhasználó
póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha a
Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a Szerződő
felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél
fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna
teljesíteni.
Kiszállítás
(4) Amennyiben Felhasználó
az "Utánvéttel" fizetési módot választotta, a rendelést a Szolgáltató
beépíti a logisztikába és küld egy visszaigazolást a szállítás pontos idejéről.
Ez egy PDF melléklet, melyben a rendelt termékek sorának végén látható a
kiszállítás naptári hete. Ezen fizetési módot Szolgáltató jogosult korlátozni
előre nem látható egészségügyi vagy egyéb vis maior
ok miatt!
(5) Amennyiben Felhasználó a "Banki
átutalás (előre utalás)" fizetési módot választotta, a rendelése alapján
Szolgáltató kiállít és elektronikusan megküldi az előlegbekérő bizonylatot,
rajta a Szolgáltató bankszámla számával, mely alapján Felhasználó a szerződés
teljes értékét átutalja Szolgáltató megadott bankszámla számára. Ez esetben az
átutalás beérkezését követően Szolgáltató beépíti a kiszállítást a
logisztikájába és küld egy visszaigazolást a szállítás pontos idejéről. Ez egy
PDF melléklet, melyben a rendelt termékek sorának végén látható a kiszállítás
naptári hete.
(6) Minden, az adásvételi szerződést érintő
eseményről, esetleg változásról Szolgáltató elektronikus írásbeli tájékoztatást
küld Felhasználó részére. Akár felhasználói, akár szolgáltatói oldalról érkezik
erre az igény, a módosított rendelésről ismét visszaigazolást küld a
Szolgáltató a változások előzetes egyeztetését követően. Szolgáltató rövid
úton, telefonon is megkeresi a Felhasználót, amennyiben ellentmondás,
pontatlanság merülne fel a rendeléssel kapcsolatban, illetve ha a rendelt
termék szállítási ideje az elvárhatónál hosszabb lenne.
(7) A kiszállítás előtti munkanapon a
Szolgáltató rövid úton, telefonon jelzi a kiszállítás időpontját
Felhasználóval. Szolgáltató a webáruház megrendeléseit Szolgáltatóval
szerződött futárszolgálatok, továbbá Szolgáltató saját fuvarozója által teljesíti.
A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban,
kizárólag Magyarország területén. Amennyiben Felhasználó ezen időszakban nem
tartózkodik otthon, úgy szállítási címként munkahelyi címe vagy egyéb cím is
megadható.
(8) A csomag (termék) aktuális helyzetéről a
futárcég sms értesítést küld Felhasználó részére vagy felhívja rövid úton,
telefonon további egyeztetés és tájékoztatás céljából. A futárszolgálat
kétszeri kézbesítést kísérel meg, azaz sikertelen kézbesítés esetén még egyszer
megismétli a kézbesítést a futárszolgálat. Szolgáltató felhívja a figyelmet,
miszerint az át nem vett csomagok szállítási költségét is a Felhasználó köteles
viselni! Előzetes egyeztetés ellenére át nem vett csomagok újra küldését
kizárólag a fuvardíj ismételt felszámolásával és csakis előre történő átutalás
beérkezése után áll módjában Felhasználónak teljesíteni!
(9) Részben történő teljesítésre kizárólag a
Felhasználóval történt egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának
előre történő kiegyenlítése esetén az összeg visszautalásra kerül a küldőjének
részére, egyeztetett bankszámlaszámra.
Személyes átvétel
(10) Felhasználó jogosult Szolgáltató
megjelölt üzlethelyiség címén előzetes egyeztetést és értesítést követően még a
terméket személyesen átvenni. Más szállítási mód esetén is lehetőség van a
személyes átvételre, még a szállítás megkezdése előtt, előzetes egyeztetést
követően. Üzlethelyiség címe: 6800 Hódmezővásárhely, Makói út, CSOMIÉP
Ipartelep (AquaPanna). Munkanapokon hétfőtől péntekig
8-13 óra között történhet átvétel.
(11) A fizetendő végösszeg a megrendelés
összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz külön
feltüntetve a fuvarszállítás költségét, valamint „Utánvéttel” szállítási mód
választása esetén a készpénz kezelési költséget. A számlát (és ha tartozik a
termékhez, a jótállási jegyet) a csomag tartalmazza vagy a fuvarozó átadja.
(12) Felhasználó köteles a csomagot
kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt
esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, illetve Szállító
azt maga is kezdeményezi. Sérülés esetén a csomagot Felhasználó nem köteles
átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! Amennyiben
sérülést tapasztalnak a terméken, postai utánánvéttel
a Felhasználó visszaküldheti a terméket a Szolgáltatónak.
Előrefizetés
(1) Amennyiben Felhasználó az online
bankkártyás fizetési módot választotta, úgy a fizetés a Barion bankkártya
elfogadó rendszerén keresztül valósul meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz
nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment
Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének
száma: H-EN-I-1064/2013.
(2) Amennyiben Felhasználó a "Banki
átutalás” (előre utalás) fizetési módot választotta, úgy az automata rendelés
visszaigazolás alapján a Végösszeg mező értékét nyomban átutalhatja Szolgáltató
bankszámla számára. Külön kérésre a Szolgáltató kiállítja és
elektronikusan megküldi az előlegbekérő bizonylatot, rajta a Szolgáltató
bankszámla számával, mely alapján Felhasználó a szerződés teljes, azaz a
végszámla értékét átutalja Szolgáltató megadott bankszámla számára. Átutaláskor
kérjük Felhasználót, hogy hivatkozzon a rendelésszámra!
(3) Szolgáltató a számlát a csomaggal együtt
a futárszolgálat vagy saját fuvarozó révén egyidejűleg küldi meg. A számla tartalmazza a termék/ek értékesítéséhez kapcsolódó szerződéses vételár bruttó összegét,
valamint a honlapon közzétett, a termék/ek fuvarozási
súlyához kötött fuvarozási bruttó díjtételeket.
Utánvét révén
(4) Amennyiben Felhasználó az
"Utánvéttel" fizetési módot választotta, Felhasználó a szerződés
szerinti termék/ek díját, a fuvardíjat és a készpénz
kezelési költséget (500 Ft+ÁFA, bruttó 635 Ft) a
termék/ek átadásának helyszínén, a „Végösszeg” -nek megfelelően, az átadást követően haladéktalanul
megfizeti készpénzes fizetéssel. Bankkártyás fizetés előre egyeztetés után csak
a GLS futárszolgálat esetében és a CSOMIÉP Kft saját fuvarozóinál lehetséges. A
CS80 Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. fuvarozóinál egyelőre nem lehetséges a
mobil hálózatok lefedetlensége miatt. Szolgáltató
jogosult korlátozni ezt az alkalmazható fizetési módot, különösen egészségügyi
kockázat esetén.
(5) Szolgáltató a számlát a csomaggal együtt
egyidejűleg küldi meg a futárszolgálat vagy saját fuvarozó révén. A számla
tartalmazza a termék/ek értékesítéséhez kapcsolódó
szerződéses vételár bruttó összegét, valamint a honlapon közzétett, a termék/ek fuvarozási súlyához kötött fuvarozási bruttó
díjtételeket, valamint „utánvéttel” fizetési mód esetén a készpénz kezelési
költséget is.
Személyes átvétel
esetén
(6) Bankkártyával vagy készpénzzel történik
a pénzügyi teljesítés a termék átadásának és bizonylat kibocsátásának
ellenében.
(1) Az e pontban foglaltak kizárólag azon Felhasználóra
mint fogyasztóra vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe
vesz, valamint azon Felhasználóra vonatkoznak, aki a termékértékesítési ajánlat
címzettje.
(2) Szolgáltató az elállás jogának
gyakorlása során a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglalt szabályozást
alkalmazza a 2011/83/EU európai parlamenti és tanácsi irányelvnek megfelelően,
különös tekintettel annak az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollevők
között kötött szerződésekre vonatkozó különös szabályokat érintő IV.
fejezetére.
(3) A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül
jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés
teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása
szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott
teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
(4) Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt
kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék
nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni,
valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni. A
Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az
eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől
elállni.
Elállási jog
gyakorlásának határideje
(5) A Felhasználót indokolás nélküli
elállási jog illeti meg a termék, illetve több termék adásvételekor, ha az
egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára
szolgáltatott terméknek, továbbá több tételből vagy darabból álló termék esetén
az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, végezetül ha a terméket
meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő
harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon
belül. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell
tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül
(akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
(6) Felhasználó a szerződés megkötésének a napja és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Elállási jog
gyakorlásának módja
(7) Ha a Felhasználó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát
tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát 14 napon belül köteles eljuttatni (postán,
telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában
feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére vagy jogosult
felhasználni elállási jogának gyakorlása céljából a megrendelést visszaigazoló
e-mailhez mellékelt, jelen ÁSZF mellékletét is képező elállási
nyilatkozat-mintát kitöltött formában. Elállási jogával a Felhasználó élhet
személyesen is a Szolgáltató székhelyén vagy a megjelölt szolgáltatói
telefonszámon rövid úton történő bejelentéssel.
(8) A Fogyasztó levelét köteles ajánlott küldeményként megküldeni,
ha a postai értesítést választja annak érdekében, hogy hitelt érdemlően
bizonyítható legyen a feladás dátuma. Postai úton történő jelzés alkalmával a
postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén
az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe. Szolgáltató
internetes honlapján nem biztosítja a Felhasználó számára az elállás jogának
gyakorlását. A Felhasználó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent
megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató
részére. A Felhasználót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az ezen
pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően, a megadott határidőkkel
összhangban gyakorolta.
Felhasználó
kötelezettsége elállási jog gyakorlásakor (visszaigazolás)
(9) Elállási jog gyakorlása esetében a Szolgáltató e-mailben
haladéktalanul visszaigazolja a Felhasználó elállási nyilatkozatának
megérkezését. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát,
e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a
fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás
szempontjából.
Felhasználó
kötelezettsége elállási jog gyakorlásakor (termék visszaküldés)
(10) A Felhasználó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a
Szolgáltatónak jelen ÁSZF 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem
nélkül, azaz haladéktalanul, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől
számított tizennégy (14) napon belül visszaküldeni, illetve
a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott
személynek átadni, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta, hogy a terméket maga
fuvarozza vissza. A határidő betartottnak minősül, ha a Felhasználó a 14 napos
határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak
átadja) a terméket. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének
költsége a Felhasználót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött
csomagot nem áll módjában átvenni. A Felhasználót a termék visszaküldésének
költségén kívül az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terheli. Ha a
szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a Felhasználónak, a
Szolgáltató saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva
postai küldeményként nem küldhető vissza.
Ellenszolgáltatás
rendezése (visszafizetés, visszatartás)
(11)Ha a Felhasználó eláll a szerződéstől, úgy haladéktalanul, de
legkésőbb a Felhasználó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított tizennégy
(14) napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Felhasználó által teljesített
valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a teljesítéssel összefüggésben
felmerült (pl. fuvarozási díjtétel) valamennyi költséget is, kivéve azokat a
többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Felhasználó a
Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő
fuvarozási módot választott.
(12)A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani,
amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Felhasználó nem igazolta hitelt
érdemlően, hogy azt visszaküldte. A kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot
veszi figyelembe. Nem illeti meg a vállalkozást a
visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
(13)A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott
fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a
Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását
adja. E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag azonban a Felhasználót
semmilyen többletköltség nem terhelheti.
Felhasználó felelőssége
(14)A Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre és
támasztható vele szemben szolgáltatói követelés a termékben bekövetkezett
értékcsökkenés okán, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó (nem rendeltetésszerű) használat
miatt következett be. Az elállás jogát részletező
rendelkezésekben foglaltakon túl a Felhasználót további költség és egyéb
kötelezettség nem terheli.
(15)A csomagnak a Szolgáltatóhoz történő beérkezését követően, videó
kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék
megvizsgálása.
(16) Felhasználó nem élhet az elállás jogával
§
Olyan nem előre gyártott
termék esetében, amelyet a Felhasználó utasítása alapján vagy kifejezett
kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
§
Olyan termék tekintetében, amely
jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
Kellékszavatosság
(1) A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval
szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló
2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően. A Felhasználó
kellékszavatossági igényét közvetlenül a
Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.
(2) A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a
szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy
jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a
Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte,
vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett volna. Ezen
felelősséget csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka
már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem
felismerhető (rejtett vagy gyártási hiba).
(3) Felhasználó és Szolgáltató közötti
szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a
jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Felhasználó hátrányára tér el. A
Szolgáltató kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól,
hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el,
vagy sem.
(4) A Felhasználó köteles a hibát annak
felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől
számított kettő (2) hónapon belül közölni. Felhasználó és Szolgáltató közötti
szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát
késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a
Felhasználó felelős.
(5) A teljesítést (vagyis a kiszállítást,
átvételt) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy
a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba
jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató
csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis
bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően
keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának
helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka a termék nem
rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat (6)
hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a
Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában
fennállt.
(6) Szerződés esetén a fogyasztónak minősülő
Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt
érvényesítheti szavatossági igényeit azon termékhibák miatt, amelyek a termék
átadása időpontjában már léteztek. Nem számít bele az elévülési időbe a
kijavítási időnek az a része, amely alatt a Felhasználó a terméket rendeltetésszerűen nem tudta használni.
(7) A Felhasználó – választása szerint – az
alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
§
kérhet kijavítást vagy
§
kicserélést, kivéve, ha
ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a
Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban
képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog
teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet. Ha a kijavítást vagy a
kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti
§
az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását vagy
§
a hibát a vállalkozás
költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy
végső esetben
§
a szerződéstől is elállhat
nem jelentéktelen hiba esetén, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést
nem vállalta, e kötelezettségének a meghatározott feltételekkel nem tud eleget
tenni, vagy ha a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke
megszűnt.
(8) A Szolgáltatónak törekednie kell arra,
hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
Szolgáltató adott okot.
(9) A terméknek a kicseréléssel vagy a
kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból
kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás
következményeként új hiba keletkezik. A szavatossági igényt a szolgáltatott
termék minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni,
amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a Felhasználó a szavatossági igényét a
terméknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében
érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül
érvényesítettnek.
(10)
A szavatossági
kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha
a termék meghibásodásában a Felhasználót terhelő karbantartási kötelezettség
elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével
felmerült költségeket közrehatás arányában a Felhasználó köteles viselni,
amennyiben a termék karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy
ha a Felhasználó e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Kicserélés vagy elállás esetén a Felhasználó nem köteles a terméknek azt az
értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
Termékszavatosság
(11)
A Szolgáltató által a
Felhasználónak eladott termék hibája esetén a Felhasználó követelheti a
gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő
határidőn belül, a Felhasználó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a
terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha a termék nem felel meg a gyártó
által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy
nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
(12)
Ez esetben a fogyasztónak
minősülő Felhasználó – választása szerint – termékszavatossági igényt
érvényesíthet. A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag a termék
gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
(13)
Termékszavatossági
igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti. A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a
gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
(14)
A termék
hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell
bizonyítania. Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi
forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E jogvesztő
határidő elteltével jogosultsága megszűnik.
(15)
A gyártó kizárólag
akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja,
hogy:
§
a terméket nem üzleti
tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
§
a hiba a tudomány és a
technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
vagy
§
a termék hibája jogszabály
vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
(16)
Ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem lehet érvényesíteni. Termékszavatossági igény eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben
érvényesítheti. A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles
a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül
közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből
eredő kárért a Felhasználó a felelős. A termékszavatossági jogokat a termék
tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval
szemben.
Jótállás
(17)
Szolgáltató biztosítja Felhasználó
részére az egyes termékek jótállásával kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási
cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendeletben megfogalmazott szabályozás érvényesítését. A kormányrendelet
melléklete alapján a Szolgáltató által kínált termékkörön belül a jótállás
jelenleg a 23. pontban felsorolt beltéri bútorokra, továbbá a 29. pontban
foglaltak értelmében ezen bútorokhoz tartozó tartozékokra és alkotórészekre
vonatkoznak 10 000 Ft feletti bruttó eladási ár esetén.
(18)
Az igényérvényesítés esetén
a Felhasználó számára elégséges vagy a termék jótállási jegyének vagy a termék
adásvételét igazoló bizonylatának bemutatása. Bármely dokumentum igazolja a
termékvásárlás tényét és elégséges a Felhasználó jogérvényesítéséhez.
Felhasználó jogérvényesítését biztosíthatja az előbbi dokumentumok másolatainak
bemutatásával is. A jótállási jegy esetleges szabálytalan vagy hiányos,
helytelen kiállítása, esetleges elvesztése nem eredményezheti a Felhasználó jogérvényesítésének
ellehetetlenülését.
(19)
A felsorolt tartós
fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő
időpontja a termék Felhasználónak történő átadási napja vagy ha az üzembe
helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A Szolgáltató jótállási
kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba
oka a teljesítés után keletkezett.
(20)
Jótállási igénye alapján a
Felhasználó jogosult választása szerint
-
kijavítást vagy kicserélést
kérni, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az
a Szolgáltatónak - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva -
aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás
hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási
jog teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet; vagy
-
az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga
kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a
kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének
nem tud eleget tenni, vagy ha a Felhasználónak a kijavításhoz vagy
kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
(21)
Ha a Szolgáltató a Felhasználó
szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor
nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás
indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is tájékoztatva –
öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Felhasználót.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(22)
A jótállás érvényességéhez,
valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a Szolgáltató további
követelményt a Felhasználóval szemben azon esetben támaszthat, ha a termék
megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény
teljesítése nem jelent aránytalan terhet a Felhasználó számára.
(23)
Szolgáltató köteles a
termékkel együtt a rendeletben meghatározott tartalom mellett a jótállási
jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási
határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.
Szolgáltató minden esetben csak és kizárólag a gyártó által rendelkezésre
bocsátott jótállási jegyet adja át Felhasználó részére.
(24)
Kijavítás iránti igény vagy
csere teljesítésekor a Szolgáltatónak vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül
érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálatnak a jótállási
jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie a rendeletben foglalt
információkat. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy
tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket az
üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem
végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a
Szolgáltató, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás
iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik. Ha a Felhasználó a termék
meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három
munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat
aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni,
feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
(25)
A Szolgáltató jótállási
kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba
oka a teljesítés után keletkezett. Felhasználó ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont
Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság
fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik. Szolgáltató nem
tartozik jótállással a jótállási időn túl a természetes elhasználódásból/avulásból
származó károkért. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve
jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy
gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő
behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából
keletkeztek.
(1) Szolgáltató célja, hogy valamennyi
megrendelést megfelelő minőségben, a Felhasználó legnagyobb elégedettségére
teljesítsen. A Panaszügyintézés helye, ideje, módja: a Felhasználó a termékkel
vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait,
szavatossági, jótállási igényeit a Szolgáltatónál a jelen ÁSZF 1. pontjában
rögzített elérhetőségeken terjesztheti elő. A Szolgáltató a fogyasztó nála
bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles
felvenni. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a
Felhasználó rendelkezésére kell bocsátania.
(2) A Szolgáltató a szóbeli, illetve rövid
úton (telefonon) megtett panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal
orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali, haladéktalan orvoslására nincs
lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz
kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz
fel, melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt köteles megőrizni
és azt az ellenőrző hatóság kérésére köteles bemutatni. A vonatkozó jegyzőkönyv
minta a jelen ÁSZF 2. számú mellékletét képezi. A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy
példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a
Felhasználónak köteles átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább
részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.
(3) A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz
esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a
jegyzőkönyv másolati példányát. A telefonon, vagy más hírközlési eszköz
segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely
a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
(4) A Szolgáltató a hozzá írásban
(e-mailben, faxon, levélben) érkezett panaszt legkésőbb 30 napon belül érdemben
megválaszolja, megtéve minden olyan intézkedést, mely a panasz érdemi
megoldását segíti. Szolgáltató biztosítja külön panaszbejelentő űrlap
használatát is a honlapon a szavatossági jogok menün belül a reklamáció
bejelentése almenüben. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás
indokáról tájékoztatja a Felhasználót. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a
válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző
hatóságoknak kérésükre bemutatja.
(5) Egyéb jogérvényesítési lehetőségek:
Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló
fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során békés egyetértésben
nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a
Felhasználó számára. A panasz elutasítása esetén a Felhasználó az alábbi
hatóságoknál, testületnél kezdeményezhet eljárást. A Szolgáltatót az alábbi
eljárások során együttműködési kötelezettség terheli.
•
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál (a Szolgáltató székhelye szerint
illetékes Fogyasztóvédelmi Osztály elérhetősége kerül feltüntetésre)
Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal
Műszaki Hatósági Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály
Levelezési cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér
1.
Ügyfélszolgálat címe: 6722 Szeged,
Rákóczi tér 1.
Telefonszám: +36 62 680 530
E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
•
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése (a Szolgáltató
székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetősége kerül
feltüntetésre)
Csongrád-Csanád Megyei Kereskedelmi és
Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Levelezési cím: 6721 Szeged, Párizsi
krt. 8-12.
Ügyfélszolgálat címe: 6701 Szeged, PF:
12.
Telefon: +36 62 554 250/118
Fax: +36 62 426 149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
http://www.bekeltetes-csongrad.hu/
•
Bírósági eljárás kezdeményezése (a Szolgáltató székhelye szerint illetékes
bíróság elérhetősége kerül feltüntetésre)
Hódmezővásárhelyi Járásbíróság
Ügyfélszolgálati címe: 6800
Hódmezővásárhely, Kossuth tér 4.
Levelezési címe: 6801 Hódmezővásárhely,
Pf.: 55.
Központi telefonszám: +36 62
535 600
Fax: +36 62 535 606
E-mail cím: birosag@hmvhely.birosag.hu
(6) A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről
szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági
ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási
hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár
el.
http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
(7) A békéltető testület hatáskörébe
tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.
A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói
jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a
fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének
biztosítása érdekében. A békéltető testület a Felhasználó vagy a Szolgáltató
kérésére tanácsot ad a fogyasztói jogokkal és a Felhasználót terhelő
kötelezettségekkel kapcsolatban.
(8) Amennyiben a fogyasztó nem fordul
békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a
fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell
feltüntetni:
•
az eljáró bíróságot;
•
a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli
állását;
•
az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok
bizonyítékainak előadásával;
•
azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége
megállapítható;
•
a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
•
A keresetlevélhez csatolni
kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára
bizonyítékként hivatkozik.
(9) A
fogyasztóvédelemhez kapcsolódóan ezúton tájékoztatjuk a Felhasználókat az OVR
linkre vonatkozó alábbi információkról (https://ec.europa.eu/consumers/odr). A Felhasználó panasza esetén igénybe veheti
az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű
regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig
bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon
keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr. Az Európai Bizottság által működtetett
európai online vitarendezési (OVR) platform célja, hogy a színvonalas
vitarendezés lehetőségét biztosítva biztonságosabbá és tisztességesebbé tegye
az online vásárlást. Ha Ön mint Felhasználó az EU-ban, Norvégiában, Izlandon
vagy Liechtensteinben él, a platformon megkeresheti, hogy mi lenne a legjobb
megoldás fogyasztói problémájára, közvetlenül meg tud állapodni a kereskedővel
(Szolgáltatóval) a problémát orvosló megoldásban, illetve megállapodhatnak
abban, hogy melyik vitarendezési testület kezelje az ügyet. Az online
vitarendezési (OVR) platform nem áll kapcsolatban egyetlen kereskedővel sem. Az
OVR-platform az EU összes hivatalos nyelvén, valamint izlandi és norvég nyelven
érhető el. Az OVR-platformon közvetlenül a kereskedővel tudja rendezni a
problémát. Az OVR-platform értesíti a kereskedőt (Szolgáltatót) az Ön
kérelméről. Az ún. irányítópulton keresztül közvetlenül is üzenetet válthatnak
egymással, küldhetnek egymásnak csatolmányokat (pl. a termékről készült
fotókat) és az online megbeszélés időpontját is kitűzhetik.
(10)
A megegyezésre összesen
legfeljebb 90 nap áll rendelkezésükre. A Felhasználó és a kereskedő
(Szolgáltató) is bármikor kiléphet a közvetlen egyeztetésekből. A kereskedő
(Szolgáltató) listát is készíthet azokról a vitarendezési testületekről,
amelyek bevonását javasolja. Ebben az esetben 30 nap áll a rendelkezésükre,
hogy megállapodjanak a vitarendezési testületben, különben a platformon
lezárásra kerül az ügy. Ha a kereskedő (Szolgáltató) a Felhasználó kérelmét
azonnal elutasítja, az egyik fél kilép a folyamatból vagy 90 nap után sincs
eredmény, a Felhasználó a következő lehetőségek közül választhat: Megpróbálhat
vitarendezési testület bevonásával megoldást találni. Ebben az esetben a
Felhasználónak további 30 napja van, hogy megállapodjon a kereskedővel
(Szolgáltatóval) abban, melyik engedélyezett vitarendezési testülethez
forduljanak. Másik megoldásként megpróbálhat egy másik vitarendezési megoldást,
és az OVR-platformon engedélyezett vitarendezési testületet is bevonhat a
probléma megoldásába. A vitarendezési testület egy olyan semleges harmadik fél,
amely abban segít, hogy a fogyasztó és a kereskedő konfrontálódás
nélkül oldhassa meg a vitás kérdést. A panasz benyújtásától 30 nap áll a
rendelkezésükre ahhoz, hogy közösen kiválasszák az ügyüket kezelő vitarendezési
testületet. Ha ez idő alatt nem tudnak megegyezni a vitarendezési testületben
vagy a kereskedő (Szolgáltató) nem vesz tudomást panaszról, a Felhasználó más
vitarendezési megoldással is megpróbálkozhat.
(1) Amennyiben a Szolgáltató minden
gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel
a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy
becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0”
Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás
áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek
ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától. Jelentős eltérésnek
minősül – a hazai bírói joggyakorlatnak megfelelően – az adott termék vagy
szolgáltatás piaci értékétől akár pozitív-, akár negatív irányban minimum 50
%-ban történő eltérés. Tájékoztatjuk azonban a fogyasztókat, hogy a feltűnő
értékaránytalanság (Ptk. 6:98. § ) fogalmát a törvény nem határozza meg.
(2) A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és
egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni
a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és
egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nincs érvényesen létrejött
szerződés, amelyből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a
hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
(3) Szolgáltató kötelezettsége
teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes
magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes
magatartást saját maga követte volna el.
(4) Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat
alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem
tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás
csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az,
hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely
lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy
a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú
betartásához.
(5) Ha a jelen Szabályzat bármely része
jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek
jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
(6) Szolgáltató webshopja Magyarországon
működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is
meglátogatható, ezért a Felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a
Felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog.
Amennyiben a Felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a
fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes
(fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság a kizárólagosan illetékes.
(7) Szolgáltató a webshopban található
termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános
hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy
letelepedési helyével kapcsolatos okokból. Szolgáltató – az általa elfogadott
fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési
műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési
helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató
letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli
kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt. Szolgáltató megfelel a belső
piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján
történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés
egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU)
2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, AZ
EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.
(8) Szolgáltató fenntart magának minden
jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak,
valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő
tartalmak vagy azok bármely részletének engedély nélküli letöltése,
elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos
hozzájárulása nélkül. Miután a weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos jelen
weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése
(többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való
felhasználás. csomiepwebaruhaz.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen
anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással
lehet.
(9) A Szolgáltató fenntartja minden jogát
szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire,
az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint
az internetes
reklámfelületeire.
Tilos a weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy
visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon
történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldalon
vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető. A weboldal neve szerzői
jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a
Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
(10)
Jelen Szabályzat 2019.
május hó 18. napjától hatályos visszavonásig vagy módosításig. A Szolgáltató
jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot (a módosításra okot adó
körülmények: szállítási költség változása, jogszabály-változás, üzleti érdek,
céggel kapcsolatos változások). A Szolgáltató jelen ÁSZF-et,
valamint a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat
kizárólag jövőbeli hatállyal jogosult módosítani, és csak a hatályba lépést
követő tranzakciókra érvényes. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése
előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal
használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldallal kapcsolatos valamennyi
szabályozás automatikusan érvényes.
(11)
A jelen ÁSZF-ben nem
szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az
irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre
külön kikötés nélkül is irányadók.
(12)
Jelen ÁSZF folyamatosan
elérhető a következő weboldalról: https://www.csomiepwebaruhaz.hu/aszf.
Továbbá letölthető, bármikor kinyomtatható az alábbi weboldalról: https://www.csomiepwebaruhaz.hu/shop_ordered/10458/pic/webshop_aszf_hatalyos_2021_07_13-tol.pdf
(13)
Adatkezelési és
adatvédelmi szabályzat
A Szolgáltató Adatkezelési és
adatvédelmi szabályzata elérhető a következő internet címen: https://www.csomiepwebaruhaz.hu/aszf
Továbbá letölthető, bármikor kinyomtatható az alábbi weboldalról: https://www.csomiepwebaruhaz.hu/shop_ordered/10458/pic/adatkezelesi_es_adatvedelmi_szabalyzat.pdf
Hódmezővásárhely 2021. július 13.
1. számú
Melléklet:
Elállási
nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való
elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
CSOMIÉP
Beton és Meliorációs Termékgyártó Kft.
6800 Hódmezővásárhely, Makói út, CSOMIÉP
Ipartelep
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk
elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek
adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
tekintetében: *
Szerződéskötés időpontja
/átvétel időpontja: *
A fogyasztó(k)
(Felhasználó/k) neve:
A fogyasztó(k)
(Felhasználó/k) címe:
A fogyasztó(k) (Felhasználó/k)
aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:…………………………………………………………………………………..
……………………………………………………….
cégszerű
aláírás
2.
számú
Melléklet:
PANASZFELVÉTELI
JEGYZŐKÖNYV minta
Cégnév:
A
szolgáltató székhelye:
Ügyfél
neve, a rendelés száma:
Ügyfél
állandó lakcíme, székhelye, levelezési címe:
Telefonszáma
és e-mail címe:
Az
értesítés módja:
A
panasz előterjesztésének helye, ideje, módja:
A
panasz részletes leírása, panasz okának és a konkrét igényeknek a
megjelölésével:
A
panaszt alátámasztó dokumentumok másolata: mellékelve/nincs ilyen
Az
ügyfél által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke:
Keltezés:
jkv. felvevő ügyintéző
panaszt előterjesztő ügyfél
aláírása
aláírása
A
jelen jegyzőkönyv egy másolati példányát átvettem:
Keltezés:
ügyfél aláírás
3. számú Melléklet:
Jegyzőkönyv
Szavatossági vagy jótállási igény felvételéhez
Jelen jegyzőkönyv a fogyasztó és vállalkozás
közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és
jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.)
NGM rendelet alapján készült. Igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a
fogyasztónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell
tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános
forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a
fogyasztó bemutatja.
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott ingó dolog
Megnevezése:
Vételára:
A szerződés vállalkozás általi teljesítésének
időpontja:
A hiba bejelentésének időpontja:
A hiba leírása:
A fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog:
Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási
igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében átvett ingó dolog adatai:
A dolog azonosításához szükséges adatok:
A dolog átvételének időpontja:
Az időpont, amikor a fogyasztó a kijavított
dolgot átveheti:
Az érvényesíteni kívánt jog elutasításának
indoka (opcionális):
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei
(fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület
eljárását is kezdeményezheti. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul,
igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. Ha a vállalkozás a
fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak
bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása
esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás
lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a
fogyasztót. A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről
felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles
megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást
vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Jelen jegyzőkönyv alapján fogyasztó hozzájárul
a jegyzőkönyv felvételéhez és a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fenti
rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez. Jelen jegyzőkönyv aláírásával
Fogyasztó igazolja, hogy a jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható
módon a fogyasztó átvette.
Keltezés:
Fogyasztó
Szolgáltató
4. számú
Melléklet
E-jótállási jegy
Ezen jótállási jegy a
CSOMIÉP Kft. által forgalmazott valamennyi termék esetében használható!
Termék
cikkszáma:
|
|
Termék
megnevezése, termék típus, gyártási szám:
|
|
Vásárlás
helye (cég neve, címe):
|
|
Gyártó neve:
|
|
Vásárlás
dátuma:
|
|
A termék
fogyasztó részére való átadásának vagy (amennyiben azt a vállalkozás, illetve
annak megbízottja végzi) az üzembe helyezés Szakszerű beépítés dátuma:
|
|
A beépítést
végezte (cégnév):
|
|
A jótállási igény benyújtásának, ill.
érvényesítésének feltétele a vásárlás tényét hitelt érdemlően bizonyító számla
vagy az eredetivel azonos tartalmú számlamásolat megléte.
A szakszerűtlen beépítésből, valamint a
nem rendeltetésszerű használatból, ill. a nem megfelelő karbantartásból eredő
meghibásodásokért és károkért a CSOMIÉP Kft. felelősséget nem vállal, azokért
anyagi kártérítést nem fizet.
A hatályos kormányrendelet értelmében a
CSOMIÉP Kft. jótállási feltételei nem érintik és nem korlátozzák a fogyasztók
jogszabályból származtatott jogait.
Jogvita esetén a megyei (fővárosi)
kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testületnél a fogyasztó
eljárást kezdeményezhet.
CSOMIÉP Kft. ügyfélszolgálat
telefon: +36 70 1999 117
e-mail: nagykeriroda@csomiep.hu
Az e-jótállási jegy letölthető:
www.csomiepfurdo.com
Reklamáció bejelentése:
A
www.csomiepfurdo.com weblapon, a Jótállás
menüpont alatt.
Jótállási/szavatossági
időtartam alatt elvégzett szakszerű javítások:
1.
Dátum
|
|
Hiba leírás
|
|
Felhasznált alkatrész
|
|
Javítást végző
|
|
Reklamáció referencia száma (RF):
2.
Dátum
|
|
Hiba leírás
|
|
Felhasznált alkatrész
|
|
Javítást végző
|
|
Reklamáció referencia száma (RF):
3.
Dátum
|
|
Hiba leírás
|
|
Felhasznált alkatrész
|
|
Javítást végző
|
|
Reklamáció referencia száma (RF):
4.
Dátum
|
|
Hiba leírás
|
|
Felhasznált alkatrész
|
|
Javítást végző
|
|
Reklamáció referencia száma (RF):
A CSOMIÉP Kft. által végzett szerelésekről hivatalos
jegyzőkönyv készül, két példányban, melyből egy az ügyfélnél marad.
TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI
JOGOKRÓL
Tartós fogyasztási cikk fogyasztó
részére történő értékesítése esetén.
A jótállási idő függ a termék
vételárától!
• bruttó 10.001-100.000 Ft között 1 év
kötelező jótállás
• bruttó 100.001-250.000 Ft között 2 év
kötelező jótállás
• bruttó 250.00 felett 3 év kötelező
jótállás
A jótállási időtartam a termék vásárló
részére történő átadása napjával kezdődik. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha
annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így
például, ha a hibát
• szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve,
ha az üzembe helyezést a kereskedő, vagy annak megbízottja végezte el, illetve
ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára
vezethető vissza)
• rendeltetésellenes használat, a
használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
• helytelen tárolás, helytelen kezelés,
rongálás,
• elemi kár, természeti csapás okozta.
A kereskedő a termék cseréjére, ha pedig
ez nem lehetséges, a vételár visszafizetésére köteles:
• ha az első javítás során kiderül, hogy
a termék nem javítható, és a vásárló másként nem rendelkezik;
• ha a jótállási időtartam alatt a
termék három javítás után ismét meghibásodik, és a vásárló eltérően nem
rendelkezik valamint, ha a vásárló nem igényli a vételár visszafizetését és nem
kíván javítást.
• ha a kijavításra az igény közlésétől
számított 30 napig nem kerül sor.
A cserére, visszafizetésre 8 napon belül
sort kell keríteni. Ha a javítás/cserélés időtartama meghaladja a 15 napot,
akkor a kereskedő köteles tájékoztatni a vásárlót ennek várható időtartamáról.
Ez a tájékoztatás a vásárló előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton,
vagy a vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon történhet meg. A
javítószolgálat köteles igazolható módon értesíteni a kereskedőt a javítás
elvégzéséről annak megtörténtét követő öt munkanapon belül, továbbá a
megállapítást követő öt munkanapon belül, ha:
• a termék hibája nem javítható,
• a javítás várhatóan tizenöt napnál
hosszabb időt vesz igénybe,
• vagy a javítás nem lehetséges harminc
nap alatt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak
nincs helye.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása
miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül
érvényesít csereigényt, a kereskedő nem hivatkozhat aránytalan
többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a
meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A jótállásból eredő
jogok érvényesíthetőségének nem feltétele a vásárolt termék felbontott
csomagolásának a vásárló általi visszaszolgáltatása.
A kijavítás során a termékbe csak új
alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a
kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek
vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított)
termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba
tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével
kapcsolatos költségek a kereskedőt terhelik.
A rögzített bekötésű, illetve a 10
kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem
szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell
megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és
felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
A jótállás nem érinti a fogyasztó
jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve
kártérítési – jogainak érvényesítését.
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a
megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület
eljárását is kezdeményezheti.
A jótállási igény a jótállási jegy
nyomtatott és elektronikus formájával is érvényesíthető. Jótállási jegy
fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését
bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot
- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy
nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az
ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A kereskedő a minőségi kifogás
bejelentésekor a fogyasztó és kereskedő közötti szerződés keretében eladott
dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási
szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet)
4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet
felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó
rendelkezésére bocsátani.
A kereskedő, illetve a javítószolgálat
(szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti
elismervény átadására köteles.
[1] A jótállási kötelezettség
teljesítése azt a kereskedőt terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a
szerződés tárgyát kepéző szolgáltatás nyújtására kötelez
Nem
tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való
átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
-
szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás,
vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a
használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
-
rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak
figyelmen kívül hagyása,
-
helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
-
elemi kár, természeti csapás okozta.
KIJAVÍTÁS ESETÉN TÖLTENDŐ KI!
A jótállási igény bejelentésének
időpontja:
.............................................................................
Kijavításra átvétel
időpontja:.....................................................................................................
Hiba
oka:...................................................................................................................................
módja:.....
A termék fogyasztó részére való
visszaadásának
időpontja:.....................................................
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KICSERÉLÉS ESETÉN TÖLTENDŐ KI!
Kicserélés történt, amelynek időpontja:
...................................................................................
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A
fogyasztó neve, címe:
A jótállási igény bejelentésének
időpontja:
Javításra átvétel időpontja:
Hiba oka:
Javítás módja:
A termék vásárló részére való
visszaadásának időpontja:
Kereskedő aláírása:
_______________________________________
P.H.