Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Általános Szerződési és Felhasználási feltételek

Általános Szerződési és Felhasználási feltételek PDF formátumban innen letölthető

 

ON-LINE WEBSHOP ÉRTÉKESÍTÉS

 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

 

Készítette:                                                                                       

………………………………      

dr. Kovács Pál szolgáltatási igazgató

 

 

 

 

 

 

Jóváhagyták:                                    

……………………………….

Mészáros Antal János ügyvezető

                                                                                                     mint önálló cégjegyzési joggal rendelkező

             

 

             ……………………………….

Mészáros Antal József ügyvezető

                     mint önálló cégjegyzési joggal rendelkező

 

 

 

 

 

(1) Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) hatálya kizárólag a Szolgáltató weblapján http://csomiepwebaruhaz.hu és aldomainjein megvalósuló jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF tartalmazza a csomiepwebaruhaz.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének, az igénybevevő/vevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának magyar nyelven íródott feltételeit.

(2) A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat, azaz a Felhasználó különösen a szolgáltatás, áruvásárlás igénybevétellel elismeri az ÁSZF szabályozását, annak minden pontját magára nézve kötelezőként fogadva el. Jelen dokumentum nem írásbeli szerződés, nem kerül írásban felek által megkötött szerződésként külön iktatásra, ennek következtében utólag nem hozzáférhető dokumentum. Kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

 

 

AZ ÁSZF FEJEZETEI

 

  1. A Szolgáltató                                                                                                                                                      3
  2. Tevékenység, felhasználási feltételek                                                                                                          3
  3. Rendelés folyamata                                                                                                                                          4
  4. Ajánlati kötöttség létrejötte, visszaigazolás                                                                                                 6
  5. Szerződés létrejötte                                                                                                                                         6
  6. Kiszállítás, személyes átvétel                                                                                                                         7
  7. Pénzügyi teljesítés                                                                                                                                            8
  8. Elállási jog                                                                                                                                                          9
  9. Szavatosság                                                                                                                                                        11
  10. Panaszkezelés                                                                                                                                                   14
  11. Vegyes rendelkezések                                                                                                                                     16

 

MELLÉKLETEK                                                                                                                                                                    19

 

 

 

  1. A SZOLGÁLTATÓ

 

Név:                                                                      CSOMIÉP Beton és Meliorációs Termékgyártó Kft.

Székhely:                                                              6800 Hódmezővásárhely, Makói út, CSOMIÉP Ipartelep

Levelezési cím:                                                   6800 Hódmezővásárhely, Makói út, CSOMIÉP Ipartelep

Üzlethelyiség (AQUAPANNA) címe:              6800 Hódmezővásárhely, Makói út, CSOMIÉP Ipartelep

Képviselők adatai:                                             Mészáros Antal János ügyvezető (an.: Libor Ilona, sz.: 1948.09.09., lakcím: 6800 Hódmezővásárhely, Bakay u. 5. és Mészáros Antal József ügyvezető (an.: Ramuska Edit, sz.: 1972.07.17., lakcím: 6636 Mártély, Fő u. 59.) mint önálló cégjegyzési joggal rendelkezők

Cégjegyzékszám:                                                06-09-000234

Nyilvántartásba vevő Bíróság:                        Szegedi Törvényszék Cégbírósága

Adószám:                                                             10311909-2-06

Közösségi adószám:                                          HU10311909

Számlavezető pénzintézet:                              K&H Bank Zrt.

Számlaszám:                                                       10200184-28110473

E-mail cím:                                                          info@csomiepwebaruhaz.hu (a Felhasználóval való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe)

Adatvédelmi nyilvántartási szám:                 Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

NAIH-128089/2017.

Szerződés nyelve:                                              magyar

Tárhely szolgáltató:                                           ShopRenter.hu Kft. (4028 Debrecen, Kassai út 129. III/304.)

Elérhetőségei:                                                     +36 (1) 234-5011 , info@shoprenter.hu

Elektronikus elérhetőségek:                            (rendeléskezelés) rendeles@csomiep.hu;

(információ) info@csomiepwebaruhaz.hu

Telefonszám, fax:                                               +36 (62) 535-737;               +36 (62) 517-010

 

 

 

 

  1. TEVÉKENYSÉG, FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

 

  1. Szolgáltató tevékenysége a szaniter termékek (fürdőszobai bútorok, mosdóhigiéniai eszközök, kiegészítők, egyéb fürdőszobai eszközök, fürdőszobai felszerelések, zuhanytálcák, zuhanykabinok, mosdók, csaptelepek, valamint konyhai mosogatók és csaptelepek és egyéb konyhai kiegészítők stb.) nagy- és kiskereskedelmi értékesítése, melyen belül jelen ÁSZF hatálya alá kizárólag a WEB-en mint értékesítési csatornán keresztül történő on-line értékesítés tartozik.

 

  1. Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, valamint a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

 

  1. A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

 

  1. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy adatai az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válnak.

 

  1.  A Felhasználó a honlapot teljes mértékben és kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

 

  1. A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért. A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse. A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni. A közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni, Szolgáltató ezekért felelősséget nem vállal.

 

 

 

 

 

  1. RENDELÉS FOLYAMATA

 

  1. A honlap termékbemutatási és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára.  Felhasználó az ellenőrizhetőség és követhetőség érdekében a vevőbiztonság céljából írásban adhatja le rendelését. Ennek folyamataként a honlapon a ”KOSÁR” funkciót kell használni, mely végig vezeti a Felhasználót minden szükséges lépésen egészen a rendelés leadásáig.

 

  1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt ÁFA tartalmat, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás fuvardíját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek.  Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról, árakról. Szolgáltató a rendeléseket a nap 24 órájában tudja fogadni. A rendelések feldolgozása minden munkanapon munkaidőben (8.00 - 16.30) folyamatos feldolgozás mellett történik. A munkaidőn kívül leadott megrendelések a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra. A Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben e-mailben visszaigazolja a rendelés beérkezését, és munkanapokon 48 órán belül a teljesítés várható időpontját is.

 

  1. A Szolgáltató a rendelés menetét a Felhasználó számára az alábbiak szerint rögzíti! (Felhasználónak szól!)

 

  1. Ön mint Felhasználó weboldalunkon regisztrációval és külön regisztráció nélkül is tud vásárolni. Amennyiben regisztrál, úgy a megadott e-mail címmel és jelszóval tud belépni weboldalunkra. A regisztráció előnye egyrészt, hogy rendelései a weboldalunkon külön is visszakereshetőek, ellenkező esetben a tájékozódás később kizárólag a visszaigazoló e-mail alapján történik. A regisztráció előnye másrészt, hogy a következő vásárláskor nem kell újra megadni az adatait. Regisztrálást a webáruház jobb felső sarkában a ”REGISZTRÁCIÓ A VÁSÁRLÁSHOZ” hivatkozásra kattintva, a megjelenő űrlapot kitöltve tudja teljesíteni. További regisztrációs lehetőség a facebook-ról vagy google-ről történő belépés, ahol a szükséges regisztrációs adatok automatikusan feltöltődnek. További lehetőség a vásárlás folyamán a ”TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” oldalon megjelenő ”BEJELENTKEZÉS” hivatkozásra történő kattintás, melynek eredményeként a megjelenő ablakban a ”REGISZTRÁCIÓ” gombbal tud regisztrálni. Végezetül lehetséges a ”MEGRENDELEM” gomb kattintását követően, a feljövő köszönő ablak felajánlása szerint elmentenie az adatait a jelszó és az adatkezelési hozzájárulás megadása mellett. Ha regisztrált, úgy a következő vásárláskor nem kell újra megadnia az adatait.
  2. Inkább: Vásárlása megkezdése során a megvásárolni kívánt terméket három helyen tudja beletenni a kosárba: 1.) a terméklista oldalon a ”KOSÁRBA” gombbal 1 db terméket, 2.) ugyanitt a termékképen megjelenő ”VILLÁMNÉZET” gombra kattintással megjelenő villámnézet ablakban a mennyiség módosíthatósága mellett a “KOSÁRBA RAKOM” gombbal, 3.) illetve a konkrét termék oldalán a termék/termékek darabszámának beállíthatósága mellett szintén a “KOSÁRBA RAKOM” gombbal.
  3. Amennyiben szeretne további terméket a kosárba helyezni, válassza a "TOVÁBB VÁLOGATOK" gombot és azokat is és helyezze el kosarába a “KOSÁRBA RAKOM” gombbal. További vásárlás lehetséges a ”TOVÁBB A KOSÁRHOZ/VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA” gombbal. A kosárba rakásra megjelenik egy ablak, ahol választhat és ha szeretne tovább böngészni vagy további terméket a kosárba helyezni, válassza a "TOVÁBB VÁLOGATOK" gombot és azokat is és helyezze el kosárba az előző pontban leírtak szerint.
  4. Ha meg kívánja tekinteni a kosár tartalmát, úgy vagy kattintson a kosárba helyezéskor megjelenő párbeszédablakban a ”TOVÁBB A KOSÁRHOZ” gombra vagy ha visszalépett a ”TOVÁBB VÁLOGATOK” gombbal a webáruházba, úgy a jobb felső sarokban található ”KOSÁR” gombra kell kattintania. Ezzel jelenik meg a kosár lista.  
  5. Adatbeviteli hibák kijavítása a következők szerint történhet. Ha törölni vagy módosítani szeretné a kosár lista tartalmát, azt akkor a fent leírtak szerint a “KOSÁRBA / KOSÁRBA RAKOM” gombra kattintva teheti meg oly módon, hogy a megjelenő terméklistában az adott termék neve alatt található ”TÖRLÉS” gombra kattint. Ezzel a kosárba helyezett adott termék a kosárból törlődik. Amennyiben a termék számának módosítását szeretné, úgy a megjelenő negatív-pozitív gombbal tudja módosítani a rendelendő termék mennyiségét vagy lehetősége van beírni pontosan azt a mennyiséget is, melyre rendelési számát módosítani szeretné. A kosár tartalmának frissítése minden módosítást követően automatikusan megtörténik.
  6. Ha már nem szeretne további válogatni és véglegesítette kosarának tartalmát, úgy ellenőrizze a megvásárolni kívánt termékeket és darabszámukat, majd kattintson a "TOVÁBB A PÉNZTÁRBA" gombra. Itt az elérhetőségi adatokat szükséges beírni (név, e-mal cím, telefon). Ezen az oldalon ”TOVÁBB A SZÁLLÍTÁSI MÓDOKHOZ” gombra rákattintva magyarországi címet kell megadni szállítási címként. Választania kell a személyes átvétel és a házhoz szállítás között. Előbbi ingyenes, utóbbi pedig a díjtarifa táblázat szerint visszterhes.
  7. Innen a ”TOVÁBB A FIZETÉSI MÓDOKHOZ” gombra kattintva tud tovább lépni. A megjelenő fizetési módok közül a következők szerint választhat. Ha a házhozszállítást választotta, banki átutalással (előreutalással) vagy utánvéttel tud fizetni (készpénzzel). Ha a személyes átvételt választotta, úgy a termék az ÁSZF 1. pontjában megjelölt székhelyen található kiskereskedelmi boltban (AquaPanna) vehető át készpénzes fizetés ellenében (bankkártyás fizetés is lehetséges). A fizetési mód kiválasztásakor kell megadnia a számlázási adatait attól függően, hogy magánszemélyként vagy cégként vásárol. 
  8. Ezt követően a ”TOVÁBB AZ ÖSSZEGZÉSHEZ” gombra kattintva ellenőrizhetőek a megadott adatok, illetve módosíthatóak az ”ELÉRHETŐSÉG” panelen, ”SZÁLLÍTÁS” panelen, illetve ”FIZETÉS” panelen (személyes adatok, pénztárfolyamat adatai, a termékek és mennyiségeik, szállítási adatok stb.). A ”MEGJEGYZÉS A RENDELÉSHEZ” mezőben további kiegészítő, szállításhoz kapcsolódó információt tud megjeleníteni.
  9. Az ÁSZF és a rendeléssel járó fizetési kötelezettség tudomásul vételét követően van lehetőség a ”MEGRENDELEM” feliratú gombra kattintással a rendelést véglegesítve, azt megküldeni a Szolgáltató részére.
  10. A megrendelés elküldését követően automatikus visszaigazolást kap e-mail-ben.
  11. Ha korábban regisztrált, úgy a bejelentkezés után a ”FIÓKOM” oldalon rendeléseit a ”KORÁBBI RENDELÉSEK” hivatkozásra kattintva tekintheti meg.
  12. Ellenőrizze le a megrendelés összesítőt, és valamelyik elérhetőségünkön jelezze, ha hibát talált vagy valamivel nem ért egyet.

 

(4) Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására. Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát. Hasonló módon a rendelési tétel/ek törlésére is lehetősége van. A rendelés során a Felhasználó számára folyamatos jelleggel biztosított a bevitt adatok javítása/törlése.

 

 

 

 

 

 

 

  1. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG LÉTREJÖTTE, VISSZAIGAZOLÁS

 

  1. A Felhasználó a beérkezett megrendelést követően a Szolgáltatótól azonnali elektronikus visszaigazolást kap e-mail formájában a megrendeléséről. Ezen elektronikus visszaigazolás egy automatikus rendszer-visszaigazolásnak minősül, mely értesítést nyújt Felhasználó felé a megrendelés beérkezéséről és részletes adatairól, azok pontos és gyors ellenőrzése céljából. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a megrendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) cikkszámát, nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módot, a megrendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó megrendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit. Az automatikus rendszer visszaigazolás lehetőséget biztosít a Felhasználó részére, hogy megadott személyes és egyéb adatait ismételten kontrolálja, a kosárba elhelyezett termékeket, mennyiségüket, értéküket ellenőrizze, a fizetési és szállítási módokról ismételten megbizonyosodjon.

 

  1. A Felhasználónak módja van nem egyértelmű vagy helytelen adatok  esetében azonnali, prompt elektronikus jelzéssel élni valamely feltüntetett adat feltételezett hibás vagy hiányos volta esetén annak tisztázása, esetleges módosítása céljából. A Szolgáltató egyeztetés céljából felkeresi Felhasználót. Az adatkitöltés pontosságát a későbbi kiszállítás és számlázás okán körültekintően indokolt kezelni.

 

  1. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A megrendelésen alapuló adásvételi szerződés - a későbbiekben is rögzítetten - kizárólag akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb, önálló e-mailben, illetve az abban mellékelt szöveges fájlban értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítésének időtartamáról, egyéb feltételeiről. 

 

  1. A Szolgáltató a Felhasználót e-mailben legkésőbb 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Felhasználó ezen visszaigazolást a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül igazoltan nem kapja meg, úgy a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttsége alól, adásvételi szerződés hiányában a megrendelésre igényként jelentkező termékeket nem köteles átvenni. Ha a szerződés megkötésére a Felhasználó tett ajánlatot rendelése megküldésével, úgy a Felhasználót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

 

  1. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

 

  1. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatja a Felhasználót az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.

 

 

  1. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

 

  1. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató a termék tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a termék átvételére köteles. Szolgáltató vállalja a termék Felhasználóhoz történő eljuttatását a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb a jelen ÁSZF-ben rögzített határidők szerint. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

 

  1. A kárveszély a termék szabályszerű átadásával száll át Felhasználóra. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a Felhasználóra, ha a fuvarozót a Felhasználó bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem a Szolgáltató ajánlotta.

 

  1. Az adásvételi szerződés megkötése magyar nyelven történik. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

 

  1. A Szolgáltató - az előzőekben részletezettek szerint - az automata visszaigazoló e-mailen felül küld a Felhasználó részére egy második e-mailt (külön elfogadó e-mail) 48 órán belül, de raktáron nem lévő termék esetén Szolgáltató tovább is egyeztet Felhasználóval, és a beszállítótól kapott információtól függően rögzül a megrendelés teljesítésének időpontja, melyet Szolgáltató visszaigazol. Szállító ezen e-mail-ekkel fogadja el a Felhasználó ajánlatát, megrendelését.

 

  1. Felhasználó a szerződés létrejöttével tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

 

 

  1. KISZÁLLÍTÁS, SZEMÉLYES ÁTVÉTEL

 

Szállítási határidő

 

  1. Az általános teljesítési (szállítási) határidő raktáron meglévő termék esetén a visszaigazolástól, azaz az adásvételi szerződés létrejöttétől számított 7 munkanap, mely időn belül a termék kiszállításának előkészítését - eltérő megállapodás hiányában – eszközölni kell. Az adásvételi szerződés megkötését követően Szolgáltatónak késedelem nélkül meg kell kezdenie a kiszállítás megszervezését, előkészítését.  

 

  1. Szolgáltató raktáron nem lévő termék esetén legkésőbb harminc napon belül köteles a Felhasználó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket, kivéve ha eseti okok, beszerzési és előállítási problémák és igények miatt ezen határidő változik. Szolgáltató fenntartja a jogot ilyen esetben a termékek szállítására vonatkozó határidő módosítására! A szállítási határidő rögzítését a megrendelés visszaigazolásának tartalmaznia kell, egyebekben az adásvételi szerződés részét képezi.

 

  1. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a Szerződő felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

 

Kiszállítás

 

  1. Amennyiben Felhasználó az "Utánvéttel" fizetési módot választotta, a rendelést a Szolgáltató beépíti a logisztikába és küld egy visszaigazolást a szállítás pontos idejéről. Ez egy PDF melléklet, melyben a rendelt termékek sorának végén látható a kiszállítás naptári hete. Ezen fizetési módot Szolgáltató jogosult korlátozni előre nem látható egészségügyi vagy egyéb vis maior ok miatt!

 

  1. Amennyiben Felhasználó a "Banki átutalás (előre utalás)" fizetési módot választotta, a rendelése alapján Szolgáltató kiállít és elektronikusan megküldi az előlegbekérő bizonylatot, rajta a Szolgáltató bankszámla számával, mely alapján Felhasználó a szerződés teljes értékét átutalja Szolgáltató megadott bankszámla számára. Ez esetben az átutalás beérkezését követően Szolgáltató beépíti a kiszállítást a logisztikájába és küld egy visszaigazolást a szállítás pontos idejéről. Ez egy PDF melléklet, melyben a rendelt termékek sorának végén látható a kiszállítás naptári hete.

 

  1. Minden, az adásvételi szerződést érintő eseményről, esetleg változásról Szolgáltató elektronikus írásbeli tájékoztatást küld Felhasználó részére. Akár felhasználói, akár szolgáltatói oldalról érkezik erre az igény, a módosított rendelésről ismét visszaigazolást küld a Szolgáltató a változások előzetes egyeztetését követően. Szolgáltató rövid úton, telefonon is megkeresi a Felhasználót, amennyiben ellentmondás, pontatlanság merülne fel a rendeléssel kapcsolatban, illetve ha a rendelt termék szállítási ideje az elvárhatónál hosszabb lenne.

 

  1. A kiszállítás előtti munkanapon a Szolgáltató rövid úton, telefonon jelzi a kiszállítás időpontját Felhasználóval. Szolgáltató a webáruház megrendeléseit a CS-SPRINT, valamint a ROYAL-SPRINT Futárszolgálat, továbbá Szolgáltató saját fuvarozója által teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban kizárólag Magyarország területén. Amennyiben Felhasználó ezen időszakban nem tartózkodik otthon, úgy szállítási címként munkahelyi vagy egyéb cím is megadható.

 

  1. A csomag (termék) aktuális helyzetéről a futárcég sms értesítést küld Felhasználó részére vagy felhívja rövid úton, telefonon további egyeztetés és tájékoztatás céljából. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, azaz sikertelen kézbesítés esetén még egyszer megismétli a kézbesítést a futárszolgálat. Szolgáltató felhívja a figyelmet, miszerint az át nem vett csomagok szállítási költségét is a Felhasználó köteles viselni! Előzetes egyeztetés ellenére át nem vett csomagok újra küldését kizárólag a fuvardíj ismételt felszámolásával és csakis előre történő átutalás beérkezése után áll módjában Felhasználónak teljesíteni!

 

  1. Részben történő teljesítésre kizárólag a Felhasználóval történt egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén az összeg visszautalásra kerül a küldőjének részére, egyeztetett bankszámlaszámra.

 

Személyes átvétel

 

  1. Felhasználó jogosult Szolgáltató megjelölt üzlethelyiség címén előzetes egyeztetést és értesítést követően még a szállítás megkezdése előtt a terméket személyesen átvenni. Üzlethelyiség címe: 6800 Hódmezővásárhely, Makói út, CSOMIÉP Ipartelep (Aquapanna). Munkanapokon hétfőtől péntekig 8-13 óra között történhet átvétel.

 

  1. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz külön feltüntetve a fuvarszállítás költségét. A számlát (és ha tartozik a termékhez, a jótállási jegyet) a csomag tartalmazza.

 

  1. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, illetve Szállító azt maga is kezdeményezi. Sérülés esetén a csomagot Felhasználó nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! Amennyiben sérülést tapasztalnak a terméken, postai utánvéttel a Felhasználó visszaküldheti a terméket a Szolgáltatónak.

 

 

 

7.   PÉNZÜGYI TELJESÍTÉS

 

Előrefizetés

 

  1. Amennyiben Felhasználó a "Banki átutalás (előre utalás)" fizetési módot választotta, a rendelése alapján Szolgáltató kiállít és elektronikusan megküldi az előlegbekérő bizonylatot, rajta a Szolgáltató bankszámla számával, mely alapján Felhasználó a szerződés teljes, azaz a végszámla értékét átutalja Szolgáltató megadott bankszámla számára.

 

  1. Szolgáltató a számlát a csomaggal együtt a futárszolgálat vagy saját fuvarozó révén egyidejűleg küldi meg. A számla tartalmazza a termék/ek értékesítéséhez kapcsolódó szerződéses vételár bruttó összegét, valamint a honlapon közzétett, a termék/ek fuvarozási súlyához kötött fuvarozási bruttó díjtételeket.

 

 

 

 

Utánvét révén

 

  1. Amennyiben Felhasználó az "Utánvéttel" fizetési módot választotta, Felhasználó a szerződés szerinti termék/ek díját a termék/ek átadásának helyszínén az átadást követően haladéktalanul megfizeti utánvét révén készpénzes fizetéssel. Szolgáltató jogosult korlátozni az alkalmazható fizetési módokat, különösen egészségügyi kockázat esetén.

 

Személyes átvétel esetén

 

  1. Bankkártyával vagy készpénzzel történik a pénzügyi teljesítés a termék átadásának és bizonylat kibocsátásának ellenében.  

 

 

 

  1. ELÁLLÁSI JOG

 

  1. Az e pontban foglaltak kizárólag azon Felhasználóra mint fogyasztóra vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint azon Felhasználóra vonatkoznak, aki a termékértékesítési ajánlat címzettje.

 

  1. Szolgáltató az elállás jogának gyakorlása során a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglalt szabályozást alkalmazza a 2011/83/EU európai parlamenti és tanácsi irányelvnek megfelelően, különös tekintettel annak az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollevők között kötött szerződésekre vonatkozó különös szabályokat érintő IV. fejezetére.

 

  1. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha

a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy

b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

 

  1. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

 

Elállási jog gyakorlásának határideje

 

  1. A Felhasználót indokolás nélküli elállási jog illeti meg a termék, illetve több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, továbbá több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, végezetül ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

 

(6) Felhasználó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

 

Elállási jog gyakorlásának módja

 

(7) Ha a Felhasználó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát 14 napon belül köteles eljuttatni (postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére vagy jogosult felhasználni elállási jogának gyakorlása céljából a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt, jelen ÁSZF mellékletét is képező elállási nyilatkozat-mintát kitöltött formában. Elállási jogával a Felhasználó élhet személyesen is a Szolgáltató székhelyén vagy a megjelölt szolgáltatói telefonszámon rövid úton történő bejelentéssel.

 

(8) A Fogyasztó levelét köteles ajánlott küldeményként megküldeni, ha a postai értesítést választja annak érdekében, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe. Szolgáltató internetes honlapján nem biztosítja a Felhasználó számára az elállás jogának gyakorlását. A Felhasználó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. A Felhasználót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az ezen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően, a megadott határidőkkel összhangban gyakorolta.

 

Felhasználó kötelezettsége elállási jog gyakorlásakor (visszaigazolás)

 

(9) Elállási jog gyakorlása esetében a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Felhasználó elállási nyilatkozatának megérkezését. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.

 

Felhasználó kötelezettsége elállási jog gyakorlásakor (termék visszaküldés)

 

(10) A Felhasználó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltatónak jelen ÁSZF 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, azaz haladéktalanul, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított tizennégy (14) napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A határidő betartottnak minősül, ha a Felhasználó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Felhasználót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A Felhasználót a termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terheli. Ha a szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a Felhasználónak, a Szolgáltató saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

 

Ellenszolgáltatás rendezése (visszafizetés, visszatartás)

 

(11)Ha a Felhasználó eláll a szerződéstől, úgy haladéktalanul, de legkésőbb a Felhasználó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított tizennégy (14) napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Felhasználó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült (pl. fuvarozási díjtétel) valamennyi költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Felhasználó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.

 

(12)A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Felhasználó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. A kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

 

(13)A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag azonban a Felhasználót semmilyen többletköltség nem terhelheti.

 

Felhasználó felelőssége

 

(14)A Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre és támasztható vele szemben szolgáltatói követelés a termékben bekövetkezett értékcsökkenés okán, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó (nem rendeltetésszerű) használat miatt következett be. Az elállás jogát részletező rendelkezésekben foglaltakon túl a Felhasználót további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.

 

(15)A csomagnak a Szolgáltatóhoz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása.

 

(16) Felhasználó nem élhet az elállás jogával

  • Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Felhasználó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
  • Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

 

 

 

 

  1. SZAVATOSSÁG

 

Kellékszavatosság

 

  1. A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően. A Felhasználó kellékszavatossági igényét közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.

 

  1. A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett volna. Ezen felelősséget csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (rejtett vagy gyártási hiba).

 

  1. Felhasználó és Szolgáltató közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Felhasználó hátrányára tér el. A Szolgáltató kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem.

 

  1. A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni. Felhasználó és Szolgáltató közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős.

 

  1. A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat (6) hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

 

  1. Szerződés esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit azon termékhibák miatt, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Felhasználó a terméket rendeltetésszerűen nem tudta használni.

 

  1. A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
  • kérhet kijavítást vagy
  • kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy
  • a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben
  • a szerződéstől is elállhat nem jelentéktelen hiba esetén, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a meghatározott feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 

  1. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

 

  1. A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik. A szavatossági igényt a szolgáltatott termék minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a Felhasználó a szavatossági igényét a terméknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

 

  1. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha a termék meghibásodásában a Felhasználót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatás arányában a Felhasználó köteles viselni, amennyiben a termék karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Felhasználó e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett. Kicserélés vagy elállás esetén a Felhasználó nem köteles a terméknek azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.

 

Termékszavatosság

 

  1. A Szolgáltató által a Felhasználónak eladott termék hibája esetén a Felhasználó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha a termék nem felel meg a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

  1. Ez esetben a fogyasztónak minősülő Felhasználó – választása szerint – termékszavatossági igényt érvényesíthet. A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.

 

  1. Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

  1. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania. Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E jogvesztő határidő elteltével jogosultsága megszűnik.

 

  1. A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

  1. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti. A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó a felelős. A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

 

Jótállás

 

  1. Szolgáltató biztosítja Felhasználó részére az egyes termékek jótállásával kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben megfogalmazott szabályozás érvényesítését. A kormányrendelet melléklete alapján a Szolgáltató által kínált termékkörön belül a jótállás jelenleg a 23. pontban felsorolt beltéri bútorokra, továbbá a 29. pontban foglaltak értelmében ezen bútorokhoz tartozó tartozékokra és alkotórészekre vonatkoznak 10 000 Ft feletti bruttó eladási ár esetén.

 

  1. Az igényérvényesítés esetén a Felhasználó számára elégséges vagy a termék jótállási jegyének vagy a termék adásvételét igazoló bizonylatának bemutatása. Bármely dokumentum igazolja a termékvásárlás tényét és elégséges a Felhasználó jogérvényesítéséhez. Felhasználó jogérvényesítését biztosíthatja az előbbi dokumentumok másolatainak bemutatásával is. A jótállási jegy esetleges szabálytalan vagy hiányos, helytelen kiállítása, esetleges elvesztése nem eredményezheti a Felhasználó jogérvényesítésének ellehetetlenülését.

 

  1. A felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék Felhasználónak történő átadási napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

  1. Jótállási igénye alapján a Felhasználó jogosult választása szerint
  • kijavítást vagy kicserélést kérni, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 

  1. Ha a Szolgáltató a Felhasználó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is tájékoztatva – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Felhasználót. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

  1. A jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a Szolgáltató további követelményt a Felhasználóval szemben azon esetben támaszthat, ha a termék megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a Felhasználó számára.

 

  1. Szolgáltató köteles a termékkel együtt a rendeletben meghatározott tartalom mellett a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. Szolgáltató minden esetben csak és kizárólag a gyártó által rendelkezésre bocsátott jótállási jegyet adja át Felhasználó részére.  

 

  1. Kijavítás iránti igény vagy csere teljesítésekor a Szolgáltatónak vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie a rendeletben foglalt információkat. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik. Ha a Felhasználó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

  1. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhasználó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

 

 

 

 

 

  1. Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Felhasználó legnagyobb elégedettségére teljesítsen. A Panaszügyintézés helye, ideje, módja: a Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait, szavatossági, jótállási igényeit a Szolgáltatónál a jelen ÁSZF 1. pontjában rögzített elérhetőségeken terjesztheti elő. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Felhasználó rendelkezésére kell bocsátania.

 

  1. A Szolgáltató a szóbeli, illetve rövid úton (telefonon) megtett panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali, haladéktalan orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt köteles megőrizni és azt az ellenőrző hatóság kérésére köteles bemutatni. A vonatkozó jegyzőkönyv minta a jelen ÁSZF 2. számú mellékletét képezi. A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak köteles átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

 

  1. A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

 

  1. A Szolgáltató a hozzá írásban (e-mailben, faxon, levélben) érkezett panaszt legkésőbb 30 napon belül érdemben megválaszolja, megtéve minden olyan intézkedést, mely a panasz érdemi megoldását segíti. Szolgáltató biztosítja külön panaszbejelentő űrlap használatát is a honlapon a szavatossági jogok menün belül a reklamáció bejelentése almenüben. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

 

  1. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek: Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során békés egyetértésben nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára. A panasz elutasítása esetén a Felhasználó az alábbi hatóságoknál, testületnél kezdeményezhet eljárást. A Szolgáltatót az alábbi eljárások során együttműködési kötelezettség terheli.

 

•          Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál (a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Osztály elérhetősége kerül feltüntetésre)

Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal Műszaki Hatósági Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály

Levelezési cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.

Ügyfélszolgálat címe: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.

Telefonszám: +36 62 680 530

E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu

•          Békéltető testület eljárásának kezdeményezése (a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetősége kerül feltüntetésre)

Csongrád-Csanád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Levelezési cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Ügyfélszolgálat címe: 6701 Szeged, PF: 12.

Telefon: +36 62 554 250/118

Fax: +36 62 426 149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

http://www.bekeltetes-csongrad.hu/

•          Bírósági eljárás kezdeményezése (a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság elérhetősége kerül feltüntetésre)

Hódmezővásárhelyi Járásbíróság

Ügyfélszolgálati címe: 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 4.

Levelezési címe: 6801 Hódmezővásárhely, Pf.: 55.

Központi telefonszám: +36 62 535 600

Fax: +36 62 535 606

E-mail cím: birosag@hmvhely.birosag.hu

 

  1. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.
  2.  

 

  1. A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Felhasználó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztói jogokkal és a Felhasználót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

  1. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

•             az eljáró bíróságot;

•             a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

•             az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;

•             azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

•             a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.

  • A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

 

 

  1. A fogyasztóvédelemhez kapcsolódóan ezúton tájékoztatjuk a Felhasználókat az OVR linkre vonatkozó alábbi információkról (https://ec.europa.eu/consumers/odr). A Felhasználó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr. Az Európai Bizottság által működtetett európai online vitarendezési (OVR) platform célja, hogy a színvonalas vitarendezés lehetőségét biztosítva biztonságosabbá és tisztességesebbé tegye az online vásárlást. Ha Ön mint Felhasználó az EU-ban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben él, a platformon megkeresheti, hogy mi lenne a legjobb megoldás fogyasztói problémájára, közvetlenül meg tud állapodni a kereskedővel (Szolgáltatóval) a problémát orvosló megoldásban, illetve megállapodhatnak abban, hogy melyik vitarendezési testület kezelje az ügyet. Az online vitarendezési (OVR) platform nem áll kapcsolatban egyetlen kereskedővel sem. Az OVR-platform az EU összes hivatalos nyelvén, valamint izlandi és norvég nyelven érhető el. Az OVR-platformon közvetlenül a kereskedővel tudja rendezni a problémát. Az OVR-platform értesíti a kereskedőt (Szolgáltatót) az Ön kérelméről. Az ún. irányítópulton keresztül közvetlenül is üzenetet válthatnak egymással, küldhetnek egymásnak csatolmányokat (pl. a termékről készült fotókat) és az online megbeszélés időpontját is kitűzhetik.

 

  1. A megegyezésre összesen legfeljebb 90 nap áll rendelkezésükre. A Felhasználó és a kereskedő (Szolgáltató) is bármikor kiléphet a közvetlen egyeztetésekből. A kereskedő (Szolgáltató) listát is készíthet azokról a vitarendezési testületekről, amelyek bevonását javasolja. Ebben az esetben 30 nap áll a rendelkezésükre, hogy megállapodjanak a vitarendezési testületben, különben a platformon lezárásra kerül az ügy. Ha a kereskedő (Szolgáltató) a Felhasználó kérelmét azonnal elutasítja, az egyik fél kilép a folyamatból vagy 90 nap után sincs eredmény, a Felhasználó a következő lehetőségek közül választhat: Megpróbálhat vitarendezési testület bevonásával megoldást találni. Ebben az esetben a Felhasználónak további 30 napja van, hogy megállapodjon a kereskedővel (Szolgáltatóval) abban, melyik engedélyezett vitarendezési testülethez forduljanak. Másik megoldásként megpróbálhat egy másik vitarendezési megoldást, és az OVR-platformon engedélyezett vitarendezési testületet is bevonhat a probléma megoldásába. A vitarendezési testület egy olyan semleges harmadik fél, amely abban segít, hogy a fogyasztó és a kereskedő konfrontálódás nélkül oldhassa meg a vitás kérdést. A panasz benyújtásától 30 nap áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy közösen kiválasszák az ügyüket kezelő vitarendezési testületet. Ha ez idő alatt nem tudnak megegyezni a vitarendezési testületben vagy a kereskedő (Szolgáltató) nem vesz tudomást panaszról, a Felhasználó más vitarendezési megoldással is megpróbálkozhat.

 

 

 

 

11. VEGYES RENDELKEZÉSEK

 

  1. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától. Jelentős eltérésnek minősül – a hazai bírói joggyakorlatnak megfelelően – az adott termék vagy szolgáltatás piaci értékétől akár pozitív-, akár negatív irányban minimum 50 %-ban történő eltérés. Tájékoztatjuk azonban a fogyasztókat, hogy a feltűnő értékaránytalanság (Ptk. 6:98. § ) fogalmát a törvény nem határozza meg.

 

  1. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nincs érvényesen létrejött szerződés, amelyből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

 

  1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

 

  1. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

 

  1. Ha a jelen Szabályzat bármely része jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

 

  1. Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a Felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a Felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a Felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság a kizárólagosan illetékes.

 

  1. Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.

 

  1. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének engedély nélküli letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Miután a weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos jelen weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználás. csomiepwebaruhaz.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

 

  1. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.                Tilos a weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető. A weboldal neve szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

 

  1. Jelen Szabályzat 2019. május hó 18. napjától hatályos visszavonásig vagy módosításig. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot (a módosításra okot adó körülmények: szállítási költség változása, jogszabály-változás, üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, valamint a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat kizárólag jövőbeli hatállyal jogosult módosítani, és csak a hatályba lépést követő tranzakciókra érvényes. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldallal kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

 

  1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

  1. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://www.csomiepwebaruhaz.hu/aszf. Továbbá letölthető, bármikor kinyomtatható az alábbi linkről: https://www.csomiepwebaruhaz.hu/ custom/csomiker/image/data/aszf.pdf
  2. Adatkezelési és adatvédelmi szabályzat

A Szolgáltató Adatkezelési és adatvédelmi szabályzata elérhető a következő internet címen:

https://www.csomiepwebaruhaz.hu/adatvedelmi_nyilatkozat

 

Hódmezővásárhely 2020. június 15.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. számú Melléklet:                        

 

Elállási nyilatkozatminta

 

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett:                CSOMIÉP Beton és Meliorációs Termékgyártó Kft.

6800 Hódmezővásárhely, Makói út, CSOMIÉP Ipartelep

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: *

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *

 

A fogyasztó(k) (Felhasználó/k) neve:

 

A fogyasztó(k) (Felhasználó/k) címe:

 

A fogyasztó(k) (Felhasználó/k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

Kelt:…………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

……………………………………………………….

cégszerű aláírás

 

 

 

2.            számú Melléklet:                               

PANASZFELVÉTELI JEGYZŐKÖNYV minta

Cégnév:

A szolgáltató székhelye:

Ügyfél neve, a rendelés száma:

Ügyfél állandó lakcíme, székhelye, levelezési címe:

 

Telefonszáma és e-mail címe:

Az értesítés módja:

A panasz előterjesztésének helye, ideje, módja:

 

A panasz részletes leírása, panasz okának és a konkrét igényeknek a megjelölésével:

 

 

A panaszt alátámasztó dokumentumok másolata: mellékelve/nincs ilyen

 

 

Az ügyfél által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke:

 

Keltezés:

jkv. felvevő ügyintéző                                        panaszt előterjesztő ügyfél

aláírása                                                                 aláírása

 

A jelen jegyzőkönyv egy másolati példányát átvettem:

Keltezés:

 

ügyfél aláírás

 

 

  1. számú Melléklet:

Jegyzőkönyv Szavatossági igény felvételéhez

Jelen jegyzőkönyv a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján készült. Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja.

A fogyasztó neve:

A fogyasztó címe:

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog

Megnevezése:

Vételára:

A szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontja:

A hiba bejelentésének időpontja:

A hiba leírása:

A fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog:

 

Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében átvett ingó dolog adatai:

A dolog azonosításához szükséges adatok:

A dolog átvételének időpontja:

Az időpont, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti:

Az érvényesíteni kívánt jog elutasításának indoka (opcionális):

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót. A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Jelen jegyzőkönyv alapján fogyasztó hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fenti rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez.

Keltezés:

Fogyasztó                                                                                                            Szolgáltató

 

 

  1. számú Melléklet

JÓTÁLLÁSI JEGY minta

 

Vállalkozás [1] neve és címe: ..............................................................................................................................

............................................................................................................................................................................  

Termék megnevezése:........................................................................................................................................

Termék típusa:....................................................................................................................................................  

Termék gyártási száma (amennyiben van):........................................................................................................  

Gyártó neve és címe (amennyiben nem azonos a vállalkozással):.....................................................................

...........................................................................................................................................................................

Vásárlás időpontja:............................................................................................................................................

A termék fogyasztó részére való átadásának vagy (amennyiben azt a vállalkozás, illetve annak megbízottja végzi) az üzembe helyezés* időpontja:.............................................................................................................

………………………………………………………………………………………………………………….  (*a megfelelő aláhúzandó)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KIJAVÍTÁS ESETÉN TÖLTENDŐ KI!

A jótállási igény bejelentésének időpontja: .....................................................................................................  

Kijavításra átvétel időpontja:............................................................................................................................  

Gépjármű esetében a kilométeróra állása átvételekor:...................................................................................  

Hiba oka:...................................................................................................................................      

Kijavítás módja:.....  

A termék fogyasztó részére való visszaadásának időpontja:...........................................................................  

Gépjármű esetében a kilométeróra állása visszaadáskor:..............................................................................

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KIJAVÍTÁS ESETÉN TÖLTENDŐ KI!

A jótállási igény bejelentésének időpontja: .............................................................................  

Kijavításra átvétel időpontja:.....................................................................................................  

Gépjármű esetében a kilométeróra állása átvételekor:............................................................  

Hiba oka:...................................................................................................................................       Kijavítás módja:.....  

A termék fogyasztó részére való visszaadásának időpontja:.....................................................  

Gépjármű esetében a kilométeróra állása visszaadáskor:........................................................

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KIJAVÍTÁS ESETÉN TÖLTENDŐ KI!

A jótállási igény bejelentésének időpontja: .............................................................................  

Kijavításra átvétel időpontja:.....................................................................................................  

Gépjármű esetében a kilométeróra állása átvételekor:............................................................  

Hiba oka:...................................................................................................................................       Kijavítás módja:.....  

A termék fogyasztó részére való visszaadásának időpontja:.....................................................  

Gépjármű esetében a kilométeróra állása visszaadáskor:........................................................

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KICSERÉLÉS ESETÉN TÖLTENDŐ KI!

Kicserélés történt, amelynek időpontja: ...................................................................................  

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KICSERÉLÉS ESETÉN TÖLTENDŐ KI!

Kicserélés történt, amelynek időpontja: ...................................................................................  

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

- elemi kár, természeti csapás

okozta.